Πρόκειται για ένα διαφορετικό συγγραφικό πόνημα… Πρόκειται για ένα βιβλίο που διαβάζεται αβίαστα και με βιάση καταχωρείται στη μνήμη και κυρίως στην καρδιά καθώς ελκύει συναίσθημα και ανασύρει μνήμες που όλοι μας έχουμε καθώς μικροί – μεγάλοι, της εποχής εκείνης αλλά και της επόμενης και των επόμενων ακόμα γενιών θα τις έχουν καθώς οι ελληνικές ταινίες προβάλλονται και θα προβάλλονται συνεχώς.

Ευτυχώς. Γιατί όλοι μας τις χαιρόμαστε, τις απολαμβάνουμε. Ένα βιβλίο χωρισμένο σε ενότητες με δομή και σωστή κατανομή, με ισορροπίες λόγου και φωτογραφιών, με πρόλογο και επίλογο, με παράρτημα φωτογραφιών και παράθεση στοιχείων που αφορούν στις ταινίες του καλού ηθοποιού.

Ένα βιβλίο με ιλουστρασιόν εξώφυλλο και καλής ποιότητας χαρτί,
καλοτυπωμένο, με τη σωστή γραμματοσειρά και τον ανάλογο «αέρα» όπως ονομάζεται στη γλώσσα της τυπογραφίας το κενό μεταξύ γραμμάτων και κειμένων σε κάθε σελίδα. Εν ολίγοις ένα προσεγμένο βιβλίο.

Ο Παύλος Λιάρος παράλληλα με τις ζωές των άλλων αφηγείται και
τη δική του ζωή. Μια ζωή πλούσια σε αισθήματα και καταστάσεις που πιστοποιείται με φωτογραφίες που με τη σειρά τους αναδεικνύουν τη ζωή και τις στιγμές που ο καλός ηθοποιός βίωσε σε επαγγελματικό
αλλά και προσωπικό επίπεδο.
Οι καλές ανθρώπινες και συναδελφικές σχέσεις αλλά και η σχέση
με τους γονείς και κυρίως με τον πατέρα του αναδεικνύουν την ωριμότητα της σκέψης του και τη σιγουριά που προσφέρει η συναισθηματική ασφάλεια που δεν του έλειψε.

Επιπλέον η παράθεση προσωπικών στοιχείων και δεδομένων δεν
χαρακτηρίζονται από ωραιοποίηση ή αλλιώς παραποίηση που ο χρόνος
επιφέρει. Χαρακτηριστικά αναφέρει ο Παύλος Λιάρος δεδομένα που
αφορούν τη σχέση του με τον Φώσκολο ή τον Φίνο για παράδειγμα. Κι
επίσης δίνει και δείχνει το βαθμό οικειότητας με τους ηθοποιούς που
παρουσιάζει χωρίς να επιδιώκει περισσότερη ή μεγαλύτερη σχέση.

Ειλικρινής και πιστός στα γεγονότα που η ζωή του προσέφερε ο
Παύλος Λιάρος δημιουργεί με το δικό του τρόπο ένα εξαιρετικό
αφήγημα που διαβάζεται με άνεση και ευχαρίστηση πιστοποιώντας την
αρτιότητά του με την ολοκλήρωση της ανάγνωσης τότε που ο
αναγνώστης συνειδητοποιεί τη σημασία και την αξία του μετά τη
σχετική αποστασιοποίηση.
Αξίζει να αναφερθεί η ευρηματική διάσταση του πονήματος που ο
ίδιος ο δημιουργός το προτάσσει και ως τίτλο «Σημείο Μηδέν». Έχετε
άραγε αναρωτηθεί τι σημαίνει σημείο μηδέν και ποιο είναι ; O ίδιος
δίνει τη δική του εκδοχή που αφορά στη συνάντηση χρόνου και τόπου
το εδώ και τώρα με το τότε και το μετά ή αλλιώς η συνάντηση
παρελθόντος- παρόντος και μέλλοντος. Μια εξαιρετικά προχωρημένη
άποψη που δομείται με υλικά που αφορούν τη γνώση και το συναίσθημα.
Δεν είναι εύκολη υπόθεση και ο Παύλος Λιάρος καταφέρνει να
μεταπηδήσει με τον τρόπο αυτό σε ένα είδος, αυτό του υπερρεαλισμού
όπου η πραγματικότητα ξεπερνά τη φαντασία και το ιδεατό, αγγίζοντας
μιαν άλλη διάσταση τη σουρεαλιστική.
Αξίζει να θυμίσουμε και να θυμηθούμε ότι ο ορισμός του
Υπερρεαλιστικού Κινήματος είναι η συνάντηση του νοερού στο νοητό.
Κι αυτό προφανώς ο ίδιος το αποδίδει ως οφείλει και γνωρίζει : ως
ηθοποιός, αποδίδοντας απόλυτα αυτό που νιώθει σε μιαν άλλη
διάσταση
Άλλωστε ο ίδιος λέει στο βιβλίο του ότι δεν μπορεί να πει ψέματα,
να κάνει πράγματα που δεν πιστεύει γιατί στη ζωή δεν είναι καλός
ηθοποιός… είναι απλά ένας υπέροχος άνθρωπος που ζει και ανατάσσει
δυνάμεις, άλλοτε φυσικές άλλοτε υπερφυσικές, πάντα ωστόσο
ενδιαφέρουσες και γοητευτικές.

Καλή Ανάγνωση
Ροσσάνα Πώποτα
Βόλος, 22 Απριλίου 2019